El punt d’informació sobre habitatge és a Calàbria 66. Foto: Calàbria 66

L’esclat de la pandèmia va obligar el passat mes de març a Fem Sant Antoni a suspendre el punt d’atenció veïnal sobre habitatge que l’entitat ofereix com a servei, tot i que va continuar fent un seguiment dels casos que havia anat atenent. Dimecres passat, un any després, el punt d’atenció es va tornar a posar en marxa amb una sessió que es va fer al local de Calàbria 66 entre dos quarts de set i dos quarts de vuit de la tarda.

Durant aquest any de pandèmia l’entitat ha vist com han sorgit noves necessitats relacionades amb l’habitatge. La crisi actual ha provocat que hi hagi gent que passi per dificultats que fa un any no tenia. “Hem atès situacions relacionades amb la pandèmia i diferents problemes amb els contractes de lloguer. També hem ajudat a demanar informes de vulnerabilitat a Serveis Socials i en alguns casos hem ajudat per aconseguir reduccions del lloguer”, explica en declaracions a Línia Eixample, Jesús Fabà, un dels responsables dels temes relacionats amb l’habitatge de l’entitat. Fabà explica que el moment no és fàcil i que s’han trobat amb diferents complicacions, com per exemple la saturació que hi ha a Serveis Socials. Sobre els propietaris amb qui s’han negociat rebaixes, diu que es troben “amb tota mena de propietaris”. Actualment des de Fem Sant Antoni estan assessorant en sis casos, dos dels quals sembla que estan ben encarrilats.

D’altra banda, Fem Sant Antoni, Calàbria 66, l’associació de veïns i la Xarxa Solidària han creat un punt d’informació i suport veïnal per centralitzar qualsevol necessitat que algun veí pugui tenir. El punt és a la seu de l’associació de veïns, situada al número 28 de l’avinguda Mistral.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram