El bloc de pisos de protecció oficial. Foto: Ajuntament
Més de 10.000 persones han presentat sol·licitud per optar a un dels 238 habitatges disponibles de la promoció de pisos de protecció oficial de l’Illa Glòries, la més gran feta a la ciutat. Encara no hi ha una llista definitiva d’admesos, ja que les persones que han quedat fora tenen fins demà per presentar reclamacions.
Els habitatges s’ofereixen en tres modalitats: 72 seran de lloguer assequible o social, 113 es vendran sota el règim de dret a superfície, un sistema que permet adquirir-ne l’ús durant 75 anys abans que tornin a mans públiques. A més, 16 pisos es destinaran a lloguer social per a famílies vulnerables. De tots aquests, una part s’ha reservat específicament per a joves, persones amb discapacitat i famílies monoparentals.
Per donar més detalls sobre el projecte, l’Ajuntament ha organitzat una trobada amb els arquitectes responsables de l’obra i les associacions veïnals de la zona. Els pisos se situen a la coneguda com a Illa Glòries, que delimita amb la Gran Via de les Corts Catalanes, la plaça de les Glòries i el carrer dels Encants Vells.
Aquest volum de sol·licituds, consideren des de l’AV. Clot-Camp de l’Arpa, és un toc d’atenció per a les administracions. “Pensava que hi hauria unes 2.000 o 3.000 peticions, però 10.000 és una barbaritat. Això demostra que la manca d’habitatge no es resol amb discursos polítics, sinó amb accions reals”, apunta Miquel Catasús, representant d’Urbanisme de l’entitat, en declaracions a Betevé.
L’Ajuntament anuncia una promoció de pisos públics a Diagonal Mar i el Front Marítim del Poblenou