Un autobús de la línia H16 carregant la bateria. Foto: Aj. de Barcelona

Barcelona ja disposa d’una línia d’autobusos preparada per ser 100% elèctrica: l’H16, que discorre per la franja litoral des del Fòrum fins a la Zona Franca.

La línia disposa de dos nous equips de recàrrega ultraràpids, mitjançant pantògraf, que se sumen i repliquen els dos existents fins ara amb l’objectiu de garantir la càrrega simultània de fins a 4 dels 22 autobusos elèctrics que circularan el 2021 per aquesta línia, amb l’objectiu de donar un millor servei a totes les persones que hi viatgin.

Aquesta línia disposa de dues estacions de recàrrega elèctrica als seus extrems (Zona Franca-Cisell i UPC-Campus Diagonal Besòs). Les dues primeres van ser instal·lades fa quatre anys i van ser pioneres a Europa.

Amb els dos nous pantògrafs, també als extrems del recorregut, es reforça la infraestructura de recàrrega d’acord amb la freqüència de la línia, de 7-8 minuts els dies feiners, i se n’assegura la regularitat.

L’H16 traça una línia paral·lela al mar que uneix els barris del Besòs i el Maresme, el Poblenou i la Vila Olímpica amb la plaça de Catalunya i la plaça d’Espanya al llarg de 12 quilòmetres.

Aquesta línia, l’any 2019, va transportar més de 6 milions de viatgers. Actualment està servida en una tercera part per autobusos articulats elèctrics de càrrega per pantògraf i els altres dos terços per cotxes dièsel amb filtres anticontaminants. TMB ha contractat 23 articulats elèctrics més per completar l’electrificació de la línia l’any vinent i començar la reconversió de l’H12 i la V15.