
Cua a la Diagonal a primera hora del matí pel nou tall del carrer Urgell. Foto: X (@AutobusesBCN)
La mobilitat en cotxe a l’Eixample és més complicada des d’avui al matí. A primera hora, els vehicles s’han hagut d’adaptar al nou tall del carrer Urgell per les obres de l’L8, a l’altura de Francesc Macià i el carrer de Buenos Aires, que se suma al tram d’Urgell que ja estava tallat entre Rosselló i Còrsega.
Amb la nova modificació a la circulació, el trànsit s’ha vist afectat des de la Diagonal, ja que ara hi ha un carril menys d’entrada a la ciutat per als cotxes i un més per als autobusos per sortir. Els embussos han estat els protagonistes i el mateix recorregut que els conductors feien abans en poc temps, ara els costarà molt més. En aquest sentit, l’enginyer en cap de l’Ajuntament, Oriol Altisench, va explicar abans del tall que el consistori ha decidit “prioritzar” el transport públic en el nou pla de mobilitat creat per aquestes obres.
Carril bici provisional
El tall també afecta els itineraris ciclistes per accedir a l’Eixample des de la Diagonal, ja que el carril bici d’aquest carrer quedarà tallat com la resta de carrils de circulació. Per aquest motiu, s’obrirà un carril bici unidireccional al carrer de Villarroel entre la Diagonal i el carrer de París per donar continuïtat als itineraris ciclistes de la Diagonal.
Així quedarà la circulació a Urgell amb el segon tall de trànsit per les obres de l’L8