Una pintada a un cotxe de Securitas Direct. Foto: Twitter (@SHEixampleDret)

Un cotxe de l’empresa d’alarmes Securitas Direct amb una pintada que diu “Fora espanta àvies” aparcat davant d’una paret amb una altra pintada: “Aquí vivia una família i el BBVA la va fer fora”. Aquesta és la imatge del barri de Vallcarca (Gràcia) que s’ha fet viral aquest novembre i que ha inspirat el Sindicat d’Habitatge de l’Eixample Dret (SHED) a crear una campanya a les xarxes socials, el Securitas Challenge.

Els membres de l’entitat animen els seus seguidors a “tunejar” cotxes d’aquesta companyia, fer-ne una foto i penjar-la a les xarxes amb l’etiqueta #SecuritasChallenge, mencionant un altre sindicat perquè faci el mateix. Per predicar amb l’exemple, han compartit una imatge d’un vehicle amb les lletres de Securitas Direct tapades per un missatge més clar: “Seguretat = Sindicat”.

La proposta del SHED és en realitat una resposta al modus operandi que creuen que té l’empresa d’alarmes, que ha estat qüestionat entre les associacions de defensa del dret a l’habitatge. El sindicat considera que la companyia ha impulsat “una campanya mediàtica basada en la por”, en paraules d’un membre que prefereix no dir el seu nom. “Des d’abans de l’estiu estan criminalitzant el moviment okupa”, lamenta aquest integrant de l’entitat, que recorda que l’objectiu d’aquestes campanyes acostumen a ser “persones vulnerables”, com ara la gent gran.

Línia Eixample s’ha posat en contacte amb Securitas Direct, que finalment no ha fet cap valoració sobre la iniciativa ni les crítiques del SHED.