Una imatge de la ronda quan encara hi havia la llosa. Foto: Ajuntament

El PSC es mostra insatisfet amb la darrera proposta per reformar la ronda de Sant Antoni. Després que ahir la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Janet Sanz, exposés com quedarà l’espai, s’han tornat a evidenciar les discrepàncies entre els dos socis de govern sobre què s’ha de fer en aquest àmbit. Laia Bonet, tinenta d’alcaldia i presidenta del grup municipal del PSC al consistori, admet a l’ACN que no hi ha consens. Bonet explica que el projecte queda “molt a mitges” perquè, a parer del seu grup, no atén necessitats com els usos del carril bici -en cal, afirma, de pujada i baixada-, no resol de manera satisfactòria la qüestió del transport públic ni afronta la necessitat de zones de càrrega i descàrrega a la banda del Raval.

“Cal dissenyar un projecte per a la futura ronda en els dos trams en què fins ara hi ha hagut la llosa que doni resposta a totes les necessitats del barri”, ha explicat Bonet a l’ACN. El projecte presentat ahir per Sanz només en dona, segons el PSC, a dues de les cinc que comptabilitzen els socialistes, la “dignificació del barri” i la reducció del trànsit.

En canvi, l’habilitació d’un carril bici de pujada i de baixada, les necessitats de transport públic o les zones de càrrega i descàrrega, queden per resoldre per al PSC. Bonet lamenta que en el projecte presentat ahir, les bicicletes passen pel mig de la plaça “entre els vianants”, per la qual cosa, la qüestió del trànsit d’aquest tipus de vehicles “no queda endreçat”.

Pel que fa al transport públic i a les zones de càrrega i descàrrega, el PSC defensa l’habilitació d’un carril de trànsit que encabeixi les dues funcions, i que hauria d’estar a la banda del Raval.

“Entenem que el projecte que posen ara sobre la taula atén la necessitat de millora de l’espai públic, però la resta de funcions es redueixen”, afirma Bonet. “Per això diem que hauríem de saber treballar-ho millor en el futur”.

Sanz va donar ahir per fet que la darrera proposta és vàlida perquè s’han tingut en compte les condicions plantejades per una cinquantena d’entitats a favor de la pacificació de la ronda. En canvi, Bonet opina que no hi ha consens ni al govern municipal, ni al carrer.

Així, la previsió dels comuns és portar el projecte executiu a Comissió de Govern, on tenen majoria, perquè estigui llest al març -quan es preveu que s’hagi retirat la llosa que hi ha actualment al paviment de la ronda de Sant Antoni- i comencin les obres a finals d’estiu.

La futura ronda Sant Antoni conservarà el bus i guanyarà una nova plaça
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram