La connexió del tramvia per la Diagonal és un dels grans projectes de l’alcaldessa Colau. Foto: Ajuntament

La connexió del tramvia segueix generant debat. El passat 28 d’abril, l’Ajuntament va exposar al Consell de Barri del Fort Pienc el projecte d’implantació del tramvia a la Diagonal que, si res no canvia, aquesta tardor començarà a materialitzar-se amb les obres d’un primer tram entre el carrer Girona i Glòries. Aquesta obra, una de les més importants que la ciutat viurà en un futur immediat, també suposarà una reducció d’espai per als vehicles privats, que els vianants tinguin voreres més amples i nous carrils bici.

Que l’obra desperta interès entre els veïns es va fer evident al Consell de Barri, on van aparèixer algunes preocupacions. Una d’elles va ser la de les integrants de l’AFA Ramon Llull, Sol Ortega i Raquel Pasamar, que van qüestionar que les obres del tramvia serveixin per pacificar l’entorn de l’escola Ramon Llull. Principalment, van mostrar la seva preocupació pel fet que el trànsit s’acabi derivant cap al carrer Sardenya. En aquest sentit, van defensar la necessitat d’ampliar la pacificació del carrer Consell de Cent fins al carrer Marina i aprofundir en les mesures per reduir la contaminació.

D’altra banda, també es van expressar dubtes sobre diferents qüestions en altres intervencions, com ara l’estimació de l’ús que tindrà el nou servei, el seu benefici social, la xifra de nous usuaris i els sobrecostos que pugui tenir la intervenció. Sobre l’impacte ambiental, una veïna va assegurar que “el trànsit per si mateix no s’evapora, els vehicles circularan per carrers paral·lels i hi haurà augment de contaminació en aquests”.

“HI SORTIREM GUANYANT”
Tot i aquests interrogants que es van apreciar al Consell de Barri, l’Associació de Veïns del Fort Pienc defensa la connexió i els beneficis que creuen que suposarà, tal com també ho fan des del Districte. El regidor Jordi Martí va defensar durant la sessió que era una aposta per “millorar la mobilitat” i que actualment tenia un “amplíssim consens”.

Sobre l’impacte ambiental i la derivació del trànsit, tant Martí com Jordi Casanovas, vicepresident de l’AV Fort Pienc, comparteixen visió. “No podem analitzar la situació pensant que hi haurà el mateix volum de trànsit, la idea és reduir-lo”, assegura Casanovas, que també valora positivament l’impacte que tindrà en la reducció de temps dels desplaçaments. “En bus es triga 40 minuts per arribar a Francesc Macià des de Glòries, amb el Tramvia seran 22. Si a això li sumes que no contamina, que és silenciós i que té molta més capacitat, hi sortim guanyant”, reivindica.

Per últim, a nivell polític cal recordar que a mitjans del mes de març la Comissió d’Urbanisme va aprovar definitivament el projecte amb els vots dels dos partits de govern i d’ERC, mentre que Junts, Ciutadans, Barcelona pel Canvi i el PP hi van votar en contra.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram