Un voluntari de l’ONG rebent una donació. Foto: Twitter (@deveiaveiong)

“Hem atès més de 3.000 persones”. Això és el que afirmen reiteradament els voluntaris de l’ONG De Veí a Veí en un vídeo que van publicar la setmana passada com a resposta a una intervenció de la consellera Carme Méndez, de Barcelona en Comú, en el darrer plenari.

Des de l’entitat lamenten que Méndez posés en dubte la xifra d’atesos, mentre que la consellera ha matisat, en declaracions a Línia Eixample, que es tracta d’un malentès, ja que ella feia referència a unes dades presentades per ERC i diu que en cap cas ha qüestionat les de De Veí a Veí. Tot i això, el president de l’ONG, Rafa Martínez, ha explicat a aquest mitjà que, precisament, ells van presentar el seu prec al plenari a través d’ERC i que, per tant, comparteixen el que va dir aquest grup. “Ens tracten de tontos”, ha afegit Martínez sobre la justificació dels comuns.

Sigui com sigui, les queixes de l’ONG van més enllà d’això. Continuen demanant, com han fet des del principi de la pandèmia, que el telèfon de Serveis Socials sigui gratuït, que s’obri l’oficina de Serveis Socials de Sant Antoni i que hi hagi “coordinació i contacte directe amb una treballadora social”. Per la seva banda, els comuns recorden que el telèfon és un fix i que les trucades només tenen cost per als mòbils amb targeta de prepagament, alhora que asseguren que se n’està “estudiant” la gratuïtat. També diuen que l’obertura d’oficines segueix el procés de desescalada, que depèn de Salut, i que hi ha hagut coordinació amb les entitats del barri.

Però el president de De Veí a Veí manté les seves crítiques a Serveis Socials. “Els hem ofert venir a veure les cues, però ells no han trepitjat el territori”, explica Martínez, que considera que la gestió de la crisi ha estat “una vergonya” i que “s’han deixat molta gent pel camí”.