Foto: Pexels

Passar moltes hores assegut de qualsevol manera, estar-se tot el dia mirant el mòbil amb el cap cot… Hi ha molts costums que formen part del nostre dia a dia i que es tradueixen en un mal d’esquena gairebé constant. Davant d’això, hi ha un concepte que cal conèixer: higiene postural. Segons el programa ‘Esquena sana’ del Departament de Salut, “la higiene postural correcta consisteix a aprendre a adoptar les postures i a realitzar moviments o esforços de manera que la càrrega per a la columna sigui la menor possible”.

En aquest sentit, Salut té una sèrie de consells, especialment útils per a qui treballa assegut davant l’ordinador. El primer és la postura del 4: “els peus han de tocar a terra, els genolls han d’estar en un angle de 90 graus i l’esquena ha de tocar el respatller del seient”. La pantalla ha d’estar, mínim, a uns 40 centímetres de la cara, i el teclat s’ha de col·locar perquè les espatlles estiguin relaxades i els colzes, en un angle recte. També s’han de fer “pauses actives” durant l’horari laboral: “Aixecar-se de la cadira, caminar i fer estiraments com a mínim cada dues hores”. Més enllà de la feina, “es recomana dormir de costat o de panxa enlaire. S’ha d’evitar dormir de bocaterrosa”.