Comerç Horta

Un client a les rebaixes. Foto: Aina Martí/ACN

La campanya de Nadal no ha estat tan bona com s’esperava. Des de la Fundació Barcelona Comerç reconeixen que els bons resultats de les compres fetes al novembre els van fer pensar que Nadal seria molt millor de com ha acabat sent. Però aquestes expectatives van sorgir abans que la variant òmicron disparés el nombre de casos a Barcelona i fes tornar algunes restriccions que en principi ja s’havien deixat enrere.

“Les restriccions no ens han ajudat gens. La limitació de trobades de 10 persones ha fet que s’hagi comprat menys menjar i la reducció dels aforaments als comerços ha generat certa por”, lamenta un dels vicepresidents de Barcelona Comerç, Pròsper Puig. En aquest sentit, Puig cataloga aquesta campanya de Nadal de “correcta”. I, encara que aquest inesperat resultat hagi deixat entre els comerciants una sensació agredolça, almenys la situació ha estat millor que fa un any. “Totes les dades apunten que ha estat millor que el 2020 i al voltant de cinc punts per sota del 2019”, assenyala.

A diferència de la campanya de Nadal, a les rebaixes encara li queden diversos dies per acabar. Tot i que encara és aviat per pronosticar quin serà el seu balanç final, de moment Puig indica que el primer cap de setmana d’aquestes ha estat “fluix”. “La gent té por perquè hi ha molts contagis. La gent està patint”, recorda.

Tot i les paraules de Puig, cal posar sobre la taula que no tots els establiments estan vivint la campanya de rebaixes de la mateixa manera. Segons ha comprovat l’ACN, alguns petits comerços de barri la veuen com l’inici de la recuperació econòmica. En canvi, establiments propers al centre han reconegut a l’ACN que afronten l’arrancada del 2022 amb incertesa.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram