Nou Eixample té com a objectiu promocionar el comerç del barri. Foto: NE

L’eix comercial Nou Eixample acaba d’estrenar la targeta VINE, una evolució de la targeta ECNE, creada l’any 2013. Es tracta d’una eina que pretén fidelitzar la clientela del comerç local amb descomptes, punts, sortejos i altres avantatges.

La novetat principal de la targeta VINE (Virtual Nou Eixample) respecte de l’ECNE és el format: ha passat a ser completament virtual, abandonant la targeta de plàstic que funcionava fins ara. Des de l’eix destaquen el benefici doble d’aquest canvi, ja que afavoreix el medi ambient alhora que evita el contacte físic i, per tant, els possibles contagis de coronavirus.

“La VINE encara està en fase de prova, però de moment està agradant”, diu el president de Nou Eixample, Sergio Moral, que detalla que tots els comerços associats a l’eix tenen aquesta eina al seu abast de forma gratuïta. Només han de pagar si volen accedir a una mena de versió prèmium i tenir certs privilegis, com ara sortir en primer lloc en els resultats de cerca: “Aquesta és la manera que la plataforma sigui viable econòmicament”, matisa Moral a Línia Eixample.

En el cas dels clients, l’accés a la targeta també és gratis: només s’han de registrar a la pàgina web de l’eix i establir el seu ‘MOT’, una contrasenya que hauran de dir en el moment de pagar perquè se’ls apliqui el descompte o el benefici en qüestió. En registrar-se, també poden “indicar els seus gustos i preferències perquè els apareguin ofertes adaptades de comerços que tenen a prop”, afegeix Moral.