
Els mercats de Barcelona aposte pel producte de proximitat. Foto: Ajuntament
L’Institut Municipal de Mercats de Barcelona ha posat en marxa una nova campanya de ‘Comerç Verd’, el programa que té com a objectiu promocionar els productes de proximitat, qualitat i distingits amb certificats ecològics als mercats municipals de la ciutat. Un dels aspectes més destacats d’aquesta nova campanya és la iniciativa ‘El teu mercat et porta a pagès’, amb el sorteig d’estades rurals i de visites guiades a explotacions locals.
Així doncs, del 17 de febrer al 19 de març, les persones interessades hauran d’omplir la butlleta de participació amb deu segells de compra i dipositar-la a la bústia habilitada a cada mercat. Un segell correspon a 10 euros de compra de producte de ‘Comerç Verd’ en qualsevol establiment adherit.
El primer premi consisteix en una estada de fins a quatre persones en un allotjament rural de Catalunya en règim de mitja pensió (de dissabte a diumenge). En aquestes explotacions agràries, els guanyadors es podran conèixer el dia a dia del món rural.
El segon premi són visites guiades d’unes dues hores de durada a diferents explotacions agràries de Catalunya amb l’objectiu de conèixer com es produeix o elabora el producte agroalimentari, molts dels quals podem trobar als comerços dels mercats municipals. Aquestes visites aniran acompanyades de tastos de productes.
Per tal de donar a conèixer el programa, fins al 19 de març està en marxa una campanya de comunicació amb l’objectiu d’augmentar el posicionament de la marca ‘Comerç Verd’ a Barcelona; reivindicar el producte (proximitat, de qualitat, fresc, saludable); impulsar economies locals sostenibles; augmentar la visibilitat de l’oferta d’aquests productes als mercats; augmentar la presència de producte agroalimentari i agroecològic local en els mercats; fomentar l’alimentació saludable i incidir en nous públics, com el familiar i el jove.