La xemeneia de l’antiga fàbrica La Porcelana, a la plaça de Joan Corrades. Foto: Ajuntament

Tot passejant per la plaça de Joan Corrades, al barri d’Hostafrancs, una gran xemeneia ens connecta directament amb el passat industrial del districte. És un record, ben integrat, d’una de les fàbriques que va ser motor de la ciutat, La Porcelana. La seva història es mereix un record d’aquesta alçària.

La Porcelana va ser la primera fàbrica que es va dedicar a l’elaboració de porcellana a Catalunya. La van impulsar els germans Florensa l’any 1846 i allà s’hi van produir nombrosos objectes per a la llar, com plats, soperes i altres elements fets amb porcellana. Al llarg del segle XIX es va anar especialitzant en porcellana per a les bombetes. Va funcionar fins a ben bé els anys setanta del segle XX.

De totes aquelles instal·lacions només en queda la xemeneia, que és posterior al 1890 i s’alça sobre un cos de planta quadrada, en forma octogonal i piramidal, coronat amb falses obertures.

Contingut elaborat amb la col·laboració de:

Logo Ajuntament Barcelona

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram