Un dels participants del projecte comprant a Sant Ildefons. Foto: PEMB

Conèixer els hàbits alimentaris dels veïns i veïnes de Sant Ildefons i saber quina relació tenen amb l’oferta alimentària que hi ha al barri. Aquest és l’objectiu del Food Mapping, un projecte impulsat per Mobile World Capital que vol utilitzar la ciència ciutadana i els coneixements sobre Big Data per abordar els reptes del sistema alimentari de l’àrea metropolitana.

Els impulsors d’aquest projecte, que forma part d’una iniciativa més ambiciosa anomenada Big D(ie)ta, volen mesurar com l’entorn alimentari influeix en la dieta i, per tant, en la salut de les persones. La qüestió és que els investigadors asseguren que aquestes dades permetran veure els escenaris de desigualtat que es donen en diferents zones, però també les oportunitats per canviar aquesta situació.

RECOLLIDA DE DADES
A mitjans de febrer, els veïns i veïnes de Sant Ildefons que ho van voler van poder participar en la recollida de dades a través d’una aplicació mòbil.

L’activitat, que va comptar amb el suport de Creu Roja, va consistir a anar a comprar a les botigues i els comerços del barri els ingredients per cuinar una recepta d’estofat de llenties. La clau és que els participants anessin a les botigues que acostumen a anar perquè així l’aplicació pogués recollir el trajecte que acostumen a fer, a quines botigues van i quin tipus de productes hi troben i hi compren.

Un cop feta la compra, tots els participants van cuinar les llenties i van debatre sobre els seus hàbits alimentaris i la percepció que tenen de l’entorn.