Un dels participants al programa durant les entrevistes. Foto: Splau

Una quarantena de joves cornellanencs, d’entre 18 i 35 anys, s’han inscrit a la nova edició del ‘[email protected] Splau’. És el segon any que el centre comercial impulsa aquesta iniciativa per promoure la inserció laboral de joves aturats en el sector de les grans superfícies comercials i el retail.

Empreses com Intimissimi, Green Vita, Kurz&Gut, Ilusiona o Casa Carmen, que tenen establiments al recinte, s’han sumat a aquesta iniciativa, que permet formar joves sense feina perquè entrin a la borsa de treball del centre comercial. De fet, com expliquen els mateixos gestors de l’Splau, més d’un 80% dels participants d’aquesta iniciativa han aconseguit trobar feina gràcies al programa.

El curs, que dura unes tres setmanes, formarà els joves en habilitats per poder-se desenvolupar a l’hora d’ocupar feines de venda al públic o d’hostaleria. Quan acabin la formació, els participants rebran un diploma que certifica el nivell de competències adquirit durant el curs.

D’aquesta manera, les marques que tenen un establiment al centre comercial poden triar al millor candidat.

A banda dels 37 cornellanencs i cornellanenques que s’han apuntat al ‘[email protected] Splau’ d’aquest any, el programa ha rebut fins a 465 inscripcions de diferents joves de tota la comarca.

Unibail-Rodamco-Westfield i Generation Spain són els impulsors d’aquesta iniciativa que, tal com defensen, pretén dotar als joves de les habilitats tècniques i professionals més demanades pel sector, un mètode que garanteix l’èxit professional.