Souvenir Galeries Malda

Les Galeries Maldà, plenes de botigues de souvenirs. Foto: Raül Martínez Mendo

L’Ajuntament vol posar més traves a l’obertura de nous comerços de souvenirs, botigues de carcasses i accessoris per a mòbils, establiments de manicura i pedicura, growshops i clubs cannàbics a Ciutat Vella. El govern municipal proposa incloure més limitacions per a aquestes activitats en el nou pla d’usos, perquè considera que “no aporten valor afegit”, segons ha explicat el regidor del Districte, Albert Batlle.

La proposta, que es preveu aprovar en comissió de govern el 26 de juny i al ple a finals d’any, classifica les activitats econòmiques segons el seu impacte en l’espai públic, el soroll, els residus i la qualitat de vida. Les més perjudicials tindran més restriccions, tot i que aquestes només s’aplicaran a noves llicències.

En el cas dels souvenirs, es vol impedir que altres botigues dediquin fins a un 20% de la seva activitat a vendre aquest tipus de producte, evitant així que es disfressin com a comerços d’una altra mena.

Tres categories d’activitats

El pla distingeix tres nivells d’impacte. Al primer, amb més limitacions, hi ha les activitats considerades més negatives: botigues de souvenirs, carcasses per a mòbils, manicura i el comerç relacionat amb la marihuana. El segon inclou supermercats, comerços alimentaris, serveis turístics i activitats recreatives, i també preveu condicionants. El tercer grup el formen les activitats amb poc impacte, com les culturals o el comerç alimentari quotidià.

Les úniques activitats que es permetran sense cap mena de condicionant són les culturals —com galeries d’art, biblioteques o museus—, sempre que no incloguin ambientació musical.

En canvi, no es permetrà en cap cas l’obertura de bingos, casinos, salons de joc, bars musicals amb reservats per a serveis sexuals ni sales d’espectacles eròtics.

Protecció dels establiments emblemàtics

A diferència del pla vigent des del 2018, el nou document unifica la regulació a tot el districte, excepte als mercats municipals i al Port, però preveu un tractament específic per a la Rambla i la Via Laietana.

També es vol protegir els establiments emblemàtics, especialment els de restauració, per facilitar-los reformes i millores sense haver de demanar una nova llicència, cosa que fins ara era pràcticament impossible.

Segons l’Ajuntament, a Ciutat Vella hi ha 3.102 activitats econòmiques registrades. Un 43,7% corresponen a la restauració i 720 al comerç alimentari. El barri amb més concentració és el Raval, amb 1.104 establiments, seguit pel Gòtic, amb 856.

Fre a les botigues cannàbiques, d’accessoris de mòbil i salons de manicura
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram