Encara no fa ni un mes que hem estrenat l’any, però els barris de la Marina ja esperen amb ganes l’arribada del 2018. I és que, si el calendari es manté, quan encetem l’any que ve aquesta zona de la ciutat veurà com se satisfà una de les seves eternes reivindicacions: l’arribada de la Línia 10 del metro.

“Estem molt satisfets perquè aquesta vegada l’acord sembla ferm i tot indica que tirarà endavant”, explica Antoni Guillén, màxim dirigent de la Unió d’Entitats de la Marina, valorant l’acord que l’Ajuntament i el Govern de la Generalitat van signar pocs dies abans de Nadal i que fructificarà en les obertures de les estacions de Foneria a la Marina de Port i de Foc Cisell a la Marina del Prat Vermell.

Però malgrat el seu optimisme i la seva satisfacció, Guillén no abandona del tot els dubtes i la desconfiança que ell i els veïns de la Marina senten cada cop que es parla d’aquest projecte. “Després de tants incompliments de tots els anuncis que el Govern ha fet és normal que hi hagi un cert recel”, admet el president de la Unió d’Entitats, tot i que remarca que “quan l’arriba del metro sigui una realitat, permetrà revifar el barri i el comerç”. Guillén també expressa el seu desig que “aquest acord tingui continuïtat i que el metro arribi a la Zona Franca”.

L’alcaldessa Ada Colau i el vicepresident i conseller d’Economia Oriol Junqueras van ser els encarregats de posar negre sobre blanc i formalitzar l’acord, acompanyats per la tinent d’alcaldia d’Ecologia, Mobilitat i Urbanisme, Janet Sanz, i pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull. La batllessa va mostrar la seva satisfacció per l’execució del projecte, un fet que, segons Colau, fa “justícia amb uns veïns que no volen ser de segona, sinó de primera”, i va recordar que, històricament, aquesta zona de la ciutat ha patit “un dèficit de comunicació molt important”. El vicepresident Junqueras també va aplaudir l’acord i en el seu parlament va voler remarcar “el compromís de la Generalitat amb les institucions municipals”.

Aquestes dues noves estacions (que el consistori calcula que podran fer servir potencialment uns 70.000 veïns) es podran construir gràcies als 40 milions d’euros que la Generalitat obtindrà de la venda de diferents béns immobles que hi ha a la ciutat a l’Ajuntament. Algunes d’aquestes propietats que pròximament passaran a ser de propietat municipal seran dues de les naus i cinc dels solars de l’antiga fàbrica de Can Batlló, al districte de Sants-Montjuïc, l’edifici de la Llotja, al districte de Ciutat Vella, i bona part de les antigues cotxeres Borbó, al districte de Nou Barris. De moment, l’únic que ha transcendit de les intencions que el govern de Colau té previst fer amb aquests equipaments és la construcció de diversos equipaments i pisos públics a Can Batlló.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram