» L’Ajuntament presenta el Pla d’Impuls i Suport al Comerç, un conjunt d’eines per dinamitzar el sector
» El president de la Fundació Barcelona Comerç, Vicenç Gasca, diu que “faltaven mesures d’estímul”

Raimond Blasi, Regidor de Comerç, Cosum i Mercats

“Volem posar eines al servei del món del comerç per intentar pal·liar les conseqüències que el sector està vivint amb la crisi”. El regidor de Comerç, Consum i Mercats, Raimond Blasi, ha defensat a Línia Ciutat Vella el Pla d’Impuls i Suport al Comerç, un recull de diverses polítiques d’actuació impulsades pel consistori per dinamitzar i promocionar el model comercial de la ciutat.

El Pla recull quatre objectius, 43 mesures i 179 actuacions que s’han de dur a terme en els propers tres anys. Pel que fa al pressupost, enguany el Pla compta amb 6.910.000 euros, un milió més que l’any passat.

Es tracta d’un projecte que defensa els interessos del comerç i aborda els seus reptes des d’una visió integradora i transversal. En aquest sentit, el regidor remarca la importància del comerç per Barcelona ja que “és el motor econòmic i social de la ciutat perquè genera un 15% del PIB, el 15% del total de llocs de treball, i promou la cohesió social”.

ELS OBJECTIUS DEL PLA

El primer dels objectius del consistori és mantenir una oferta competitiva i diversificada a la ciutat. Per aconseguir-ho, es treballarà per impulsar la innovació i l’emprenedoria per atraure al talent cap al sector i s’enfortiran les relacions entre el comerç i altres sectors econòmics.

Per Blasi, un dels reptes és que “el comerç sigui un dels pilars indispensables a l’hora d’elaborar el pla de turisme ja que és un reclam per repartir tot el flux de gent per la ciutat”.

APOSTAR PER LA QUALITAT

L’Ajuntament també té com a fita modernitzar i fer sostenible el comerç de Barcelona. Disposar d’un model comercial innovador i adaptat a les noves tecnologies o promoure la professionalització a través de la formació permanent són algunes de les iniciatives que persegueix el consistori per assolir el segon objectiu.

Per donar a conèixer i diferenciar aquells comerços que apostin per la qualitat, el Pla preveu la creació d’un distintiu. “El segell de qualitat vol ser un premi a aquells comerços que fan les coses ja no bé, sinó millor, donant una prestació de serveis”, comenta Blasi.

DEFENSA DE L’EIX COMERCIAL

Vicenç Gasca,president de la Fundació Barcelona Comerç

Impulsar projectes que permetin una ocupació dels locals actualment buits i reforçar el model associatiu són dos dels pilars per aconseguir el tercer dels objectius: el comerç com a vertebrador de la ciutat i el territori. El regidor Raimond Blasi no dubta en afirmar que “potenciar l’associacionisme passa essencialment per defensar els eixos comercials”.

Finalment, el quart i últim dels objectius del Pla és reforçar la vessant cohesionadora i integradora del comerç.

L’Ajuntament de Barcelona vol aconseguir fomentar el desplegament de projectes que, impulsats des del comerç, estiguin dirigits a millorar la qualitat de vida als barris, l’espai on, en definitiva, conviuen ciutadans i botiguers.

“Un full de ruta important”

COMERÇ_Els comerciants de la ciutat han rebut amb els braços oberts el paquet d’actuacions que es recullen en el Pla d’Impuls i Suport al Comerç. “És un full de ruta important i, a més, com diu el regidor Blasi, és un Pla viu que s’anirà treballant i emmotllant a les necessitats del comerç de proximitat”.
El president de la Fundació Barcelona Comerç, Vicenç Gasca, explica a Línia Ciutat Vella que “en aquest moment faltaven mesures d’estímul a l’associacionisme i a les diverses accions que promou el comerç a través dels eixos comercials”. Per això, el fet que des del consistori es faci una crida a l’associacionisme ha agradat a Gasca. El president de la Fundació, que representa a més de 10.000 comerços, ha demanat a l’administració “més facilitats i recolzament a les coses que facin els eixos”.
L’aposta per la lluita contra la competència deslleial és un altre dels ítems que ha motivat a Gasca. “Sempre hem lluitat contra la venda il·legal perquè és una pràctica que perjudica al sector. El tema dels horaris comercials també ens afecta moltíssim per això volem que el comerç, sigui d’on sigui, compleixi amb les regles del joc”, afirma el representant dels botiguers barcelonins.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram