Els mercats faran un nou pas en el seu procés de modernització. Foto: Ajuntament

Els 43 mercats de la ciutat oferiran els seus productes en línia a partir de la primavera de l’any que ve. Els més de dos mil paradistes de la ciutat tindran la possibilitat de tenir la seva parada virtual en una plataforma comuna de tots els mercats.

La iniciativa forma part del Pla de Digitalització del Sistema de Mercats, dotat amb més de 2,8 milions d’euros, i també inclou una remodelació dels edificis, on s’instal·laran més pantalles i taquilles perquè els clients puguin recollir la seva compra fora de l’horari d’obertura dels establiments. “Els mercats han de ser del segle XXI”, afirma el primer tinent d’alcaldia, Jaume Collboni.

“L’objectiu de la nova plataforma és que els mercats es projectin més enllà de les parets dels seus equipaments per facilitat la compra a la clientela actual”, explica Collboni. Els clients podran fer la compra per al web o l’aplicació i tindran diverses opcions per recollir la comanda: al mateix comerç, a domicili o bé en unes taquilles que s’habilitaran als mercats. De fet, pel que fa al repartiment, encara s’està acabant de detallar com funcionarà i qui el farà.

El president de la Federació de Mercats de Barcelona, Eduard Escofet, ha explicat que es posarà en marxa un concurs públic en les pròximes setmanes perquè diferents operadors especialitzats s’hi puguin presentar.