comerç emblemàtic

Foto: Ajuntament

Representants de París, Roma i Lisboa, a més de Barcelona, s’han sumat a la primera Jornada Internacional de Comerç Emblemàtic en Ciutats Europees, una trobada per posar en comú les pràctiques que es duen a terme a cada territori relacionades amb els establiments comercials emblemàtics i per emetre una declaració institucional de suport a aquests comerços.

L’Ajuntament de Barcelona és el promotor d’aquesta iniciativa d’àmbit europeu, que busca reflexionar i debatre sobre la preservació i promoció dels establiments que, per la seva història, valor patrimonial, especificitat i trajectòria, mereixen ser destacats com a emblemàtics. L’objectiu és traçar estratègies conjuntes entre les diferents ciutats i contribuir plegades a preservar el patrimoni comercial europeu, representat pels comerços de proximitat emblemàtics que sobreviuen als països de la UE.

La jornada es tradueix en una sèrie de taules rodones i ponències centrades en les oportunitats i els reptes que suposa comptar amb el comerç emblemàtic a les ciutats europees i les bones pràctiques en la seva gestió, en particular els casos de Barcelona i de les altres ciutats convidades: París, Roma i Lisboa. També es compta amb l’informe del Grup Europeu de Treball sobre Ciutats Europees i Comerç, així com amb ponents nacionals i internacionals, a més del Parlament Europeu, també representat institucionalment.

La Declaració de Barcelona sortint de la trobada aborda les necessitats de preservació i de promoció dels comerços. És un document consensuat per tècnics i especialistes de les quatre ciutats, i l’eurodiputat Marcos Ros el traslladarà al Parlament amb l’objectiu que el màxim òrgan representatiu debati a fons sobre quines són les mesures necessàries per salvar i protegir el comerç i com es poden aplicar des de la Unió Europea a tots els països que en formen part, adaptant-les a cada realitat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram