Ballarín

Ballarín, explicant els detalls de la nova taxa. Foto: Marta Vidal/ACN

L’Ajuntament començarà a gravar les grans distribuïdores de comerç electrònic a partir del març vinent per l’ús de l’espai públic durant el repartiment de mercaderies a domicili, tal com es va avançar divendres. Segons la regidora de Comerç i Hisenda, Montserrat Ballarín, gravar l’ús de l’espai públic pel repartiment a domicili de les grans distribuïdores “és de justícia”. “El comerç local paga l’IBI, l’IAE en alguns casos, la recollida d’escombraries i, per contra, determinats operadors, venen, paren, i marxen, deixant només problemes de congestió sense aportar res al pressupost de la ciutat”, afirma Ballarín.

La coneguda com a ‘taxa Amazon’ afectarà els operadors postals que facturin més d’un milió d’euros per les entregues fetes a Barcelona. Per ara, l’instrument fiscal, que gravarà l’1,25% de la facturació bruta derivada dels costos de repartiment que ingressen els operadors, l’hauran de pagar 26 plataformes. D’aquestes, cinc concentren el 62% del volum de negoci a la capital, amb Amazon al capdavant. Amb el nou tribut, pactat amb el grup d’ERC, l’Ajuntament preveu recaptar fins a 2,6 milions d’euros.

El primer tinent d’alcaldia de la ciutat, Jaume Collboni, defensa que el nou instrument fiscal busca fomentar un “canvi d’hàbits” en la manera de consumir de la ciutadania. Sota aquesta premissa, el consistori ha deixat clar que el tribut no serà imposable en la distribució que es faci a punts de recollida, coneguts com a ‘lockers’, sinó que només afectarà en la facturació es derivi dels trajectes a domicilis particulars.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram