
La platja de Sant Sebastià és una de les preferides pels barcelonins. Foto: Ajuntament
La platja forma part de Barcelona, però no sempre ha sigut un espai lliure i per a tots els públics. Fins al primer terç del segle XX banyar-se en públic estava molt malt vist i calia adequar-se a tota una sèrie de convencions. Els pocs llocs autoritzats per fer-ho eren la platja de la Barceloneta i la de Sant Sebastià.
Aquestes dues platges, les primeres de la ciutat, disposaven de banys, que eren recintes amb piscines i solàriums, de caràcter privat i reservats per a les famílies benestants. Allà els banyistes podien remullar-se adequadament segons els gustos de l’època, sempre per separat. Els Banys de Sant Sebastià, inaugurats el 1893, van ser els primers que van obrir una zona mixta que podien compartir homes i dones.
A la platja de Sant Sebastià també es van fundar els dos clubs de natació més importants de la ciutat, que avui dia continuen en actiu, si bé estan fusionats en un de sol: el Club Natació Atlètic-Barceloneta, un espai pioner en la pràctica dels esports aquàtics des de fa un segle.
Amb motiu dels Jocs Olímpics del 1992, aquestes platges pioneres es van sanejar i modernitzar. D’aquesta manera la ciutat guanyava quilòmetres de platja i recuperava un gran espai públic i accessible per a tothom.
Contingut elaborat amb la col·laboració de: