Carro supermercat

Foto: Arxiu

Tothom, en major o menor mesura, ha notat l’augment del cost de la seva compra als supermercats, que han apujat un 9,4% els preus en l’últim any, sobretot durant els últims tres mesos. Cada vegada omples menys carro amb la mateixa quantitat de diners, però no passa a totes les cadenes amb la mateixa intensitat. L’augment del cost dels productes representarà una mitjana de 500 euros anuals de més en la despesa de la compra familiar, per la qual cosa cada vegada es vigila més on es compra. Quins són els supermercats que han apujat més els preus?

Carrefour i Mercadona, al capdamunt

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha estudiat l’augment dels preus en nou cadenes de supermercats de deu ciutats diferents durant 12 mesos, seguint la tendència de 156 productes diferents (de marca blanca, de fabricants i productes frescos com la fruita, la verdura, la carn o el peix). El resultat? Un any de pujada continuada de preus en tots els supermercats, agreujada aquest primer trimestre de 2022 per la guerra a Ucraïna, l’aturada del transport i l’encariment dels carburants, però amb algunes diferències entre supermercats.

Vegem el rànquing de pujada de preus, que encapçalen Carrefour i Mercadona, tot i mantenir-se encara a la llista de supermercats més barats per fer-hi la compra, junt amb Alcampo.

  1. Carrefour (12,1%)
  2. Mercadona (11,4%)
  3. Eroski (9,5%)
  4. Alcampo (9,2%)
  5. Dia (8,5%)
  6. Caprabo (8,4%)
  7. Condis (8,4%)
  8. El Corte Inglés (7,7%)
  9. Hipercor (7,7%)

Aliments més afectats

Per altra banda, l’estudi ha permès també concretar quins són els aliments que més estan patint aquesta pujada de preus.

  1. Els olis (34%)
  2. El peix (16%)
  3. Els aliments envasats (11%)
  4. Els làctics (11%).