alex

Àlex Palou durant el test amb McLaren. Foto: McLaren

Un dels grans serials de l’estiu en el món de l’esport del motor ja té final. Potser és la resolució més inesperada per a moltes de les persones que han fet un seguiment del cas Àlex Palou. Gairebé segur que n’és una de les més salomòniques que es podien contemplar.

Era el mateix pilot vilamajorí, guanyador del campionat de la Indy Car de 2021 i cinquè aquesta temporada, qui desvetllava dimarts l’escena final en les seves xarxes socials: “Estic emocionat per anunciar que Chip Ganassi Racing i jo hem arribat a un acord i la pròxima temporada tornaré a pilotar el cotxe número 10. Tinc ganes de viure un gran 2023”.

“La pròxima temporada tornaré a pilotar el cotxe número 10”

No era el desig de Palou ni dels seus advocats, que entenien que la renovació per un curs anunciada per l’equip no era vàlida. Defensaven que abans el pilot els havia comunicat que no hi continuaria “per motius personals”. “Es podria entendre com un preavís per deixar sense efecte la clàusula de renovació per a la pròxima temporada. Serà el redactat del contracte el que dirà qui té la raó”, va analitzar en el seu moment Martí Muñoz, de Soy Motor. Just aquell mateix dimecres 12 de juliol, McLaren va anunciar el seu fixatge. Un destí que Palou celebrava.

Des d’aquell moment, diferents tribunals han analitzat quin dels contractes era el correcte. Segons va informar fa uns dies la cadena de televisió NBC Sports, Chip Ganassi Racing havia posat preu a la rescissió del contracte del vilamajorí i la xifra ascendia fins a 10 milions de dòlars, uns 9,985 milions d’euros.

Chip Ganassi Racing havia valorat en 10 milions de dòlars la recissió del contracte

Un obstacle que feia que Zak Brown, CEO de McLaren, s’imaginés una altra solució: “Haurem de prendre una decisió per estar preparats per al curs que ve. Així que crec ens mourem a finals de mes [aquest setembre]. Em semblaria bé comptar [amb Palou] perquè fes un test de proves amb el Fórmula 1, però és una qüestió que ell i Chip Ganassi Racing han de resoldre i acordar”.

El pacte

El pacte entre Chip Ganassi Racing i Palou ha inclòs també que tingués permís per fer un test de Fórmula 1 amb un McLaren MCL35M el dimecres, ahir i avui al Circuit de Barcelona-Catalunya. El pilot vilamajorí es mostrava agraït perquè Chip Ganassi Racing li permeti aquesta llicència “fora dels meus compromisos amb la IndyCar”. “Gràcies a Chip, a Mike i a tot l’equip per la vostra voluntat de treballar junts i pel suport als meus objectius personals durant aquest procés”, afegia.

A més, el curs 2023 Palou es convertirà en el pilot reserva de McLaren per al Mundial de Fórmula 1, un paper, això sí, que podrà exercir quan les dates li ho permetin. Serà durant els grans premis que no se superposin amb l’agenda de la Indy Car, que sempre serà preferent per al pilot. Davant d’aquestes condicions, seria lògic contemplar que McLaren es plantegi fitxar més pilots que puguin assumir aquest rol.

Palou serà pilot reserva de McLaren en dates que no coincideixin amb la IndyCar

Com que Palou ja té superllicència, podria competir a la Fórmula 1 en un gran premi si en algun moment Oscar Piastri o Lando Norris, els titulars confirmats per a la pròxima temporada, no poden competir o l’equip considera oportú rellevar-los pel motiu que sigui.

El vilamajorí ja sap el seu futur i està molt il·lusionat.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram