Cornellà Actitud

Cornellà Actitud ha triomfat gràcies a la implicació d’entitats, comerços i veïns i veïnes de la ciutat. Foto: Elena Enrique / @CornellaActitud

Una actitud que s’ha convertit en un sentiment. Sentiment d’orgull de ser d’una ciutat, Cornellà, que sempre que fa falta, que algú ho necessita, s’uneix i dona el millor de si mateixa per ajudar-se mútuament. I ara fa un any, en plena pandèmia, feia més falta que mai. El tancament total de moltes activitats va fer que molta gent es quedés sense feina i les peticions d’ajuda a la Botiga Solidària es van disparar. Però el coronavirus també va frenar en sec les aportacions a l’entitat, que no podia atendre totes les sol·licituds que rebia.

No obstant això, la força dels cornellanencs i cornellanenques per superar les situacions més adverses va tornar a aparèixer. El 22 de maig naixia Cornellà Actitud, una plataforma que en tres setmanes va mobilitzar centenars de persones i va aconseguir vendre 1.500 samarretes. Això els va permetre recaptar més de 30.000 euros que van destinar a la Botiga Solidària. Com explica Valle Álvarez, una de les impulsores del moviment, aconseguir aquell èxit “va ser súper emotiu”. De fet, diu que encara s’emociona quan ho recorda.

SENSE PARAR
Des de llavors, el moviment no s’ha aturat i també va impulsar una recollida d’aliments i de material escolar per entregar-lo a 200 famílies vulnerables de la ciutat per Nadal. La solidaritat dels veïns i veïnes va tornar a superar les expectatives i, gràcies a tot el material rebut, van poder fer 278 bosses personalitzades per edats, que les famílies van rebre després de festes a través de la Botiga Solidària.

Però com explica Álvarez, quan s’acaba un repte els ciutadans ja els demanen quin serà el següent. I passat festes, el focus es va posar sobre el 8-M. Cornellà Actitud va transformar el seu logo per lligar-lo amb el feminisme i la lluita per la igualtat de la dona i va tornar a vendre samarretes, que els van permetre recaptar més de 3.000 euros. En aquest cas, els diners els van entregar a la Fundació Calala, una entitat que ha atès centenars de dones durant la pandèmia. A més, també es van fer una sèrie de retrats, de la mà de la fotògrafa Soraya Alba, i d’entrevistes a dones, especialment de la ciutat, per homenatjar-les i reivindicar el seu paper en la societat.

BUSCANT LA SORPRESA
Un any després, i a les portes d’un nou Corpus encara marcat per la pandèmia, l’actitud tornarà a inundar la ciutat amb milers de samarretes que reivindicaran l’orgull i el sentiment cornellanenc. Perquè com explica Valle Álvarez, Cornellà “és una ciutat molt oberta” on, encara que es pugui pensar que coses com aquesta no passen, sí que s’acaben fent realitat. Però ella mateixa reconeix que “el més fàcil era fer samarretes” un altre cop perquè “la gent ja ho demana”.

Tanmateix, a ells els “fa il·lusió ser innovadors”. Per això, inspirats en l’èxit de la proposta que va tenir la cervesa artesana Cornèlia que va formar part del repte de Nadal, una de les novetats d’aquest Corpus és el mig miler d’ampolles de vermut. Una iniciativa que està sent un èxit i que ha estat molt ben rebuda per les bodegues locals, on es poden anar a omplir. De fet, Álvarez diu que “el mèrit de les campanyes també és del comerç local”. En cada campanya “hi ha més botigues apuntades” i “es creen sinergies que són xulíssimes”, afegeix.

Cornellà Actitud destinarà els beneficis que es recullin aquest Corpus a la Botiga Solidària, al Club Sanfeliu Sant Ildefons i a Can Padró. Aquestes dues entitats treballen per fer que els estius, sobretot el mes d’agost, siguin més agradables per als infants que, per la seva situació, s’han de quedar a la ciutat. D’aquesta manera empoderen els nens i nenes en risc d’exclusió social.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram