Vestit Cabells Carol Bruguera

Han anomenat ‘Dress-hair’ a la col·lecció que fusiona els cabells amb la moda. Foto: Carol Bruguera

La pressió estètica marca que el pentinat i la vestimenta són els dos elements clau a tenir en compte per anar a la moda i encaixar en els cànons de bellesa. Són molts els que, per aquesta pressió, es tallen els cabells cada setmana per mantenir els seus pentinats perfectes, es tenyeixen constantment perquè no se’ls vegin les canes o es compren la roba que és tendència i que potser no els acaba de convèncer només per encaixar en la societat. Però què passaria si féssim del pentinat i la vestimenta una única cosa, donant la volta al concepte hairdress –o pentinat– per convertir-lo en dress hair, que significa vestir-se amb cabells? Aquesta és la proposta trencadora que ha fet la cadena de perruqueries Carol Bruguera, que enguany celebra els 25 anys a Granollers, on la franquícia té dos establiments.

Dress-hair és, precisament, el nom de la col·lecció creada per l’equip creatiu de l’empresa, que fusiona els cabells amb la moda. La proposta parteix de la idea de fer que els cabells deixin d’estar només al cap per cobrir també el cos, transformant-los en vestits d’alta costura. Es tracta d’un projecte únic i innovador amb el qual Carol Bruguera s’obre a l’experimentació creativa unint la moda, el disseny i l’art contemporani.

De perruquers a modistes

“Per què els cabells han de ser sempre al cap?”. Aquesta és la pregunta que es va fer, fa més d’un any, el CEO de l’empresa, Mia Carol, i la que el va inspirar per fer la col·lecció. “A partir d’aquí, vam buscar dissenys senzills, vam explorar formes fàcils per desenvolupar el que volíem fer, perquè nosaltres som perruquers i no modistes, i d’aquella primera idea vam acabar creant sis vestits”, explica Carol a Línia.

Segons detalla el CEO, “el resultat obtingut és molt satisfactori, però el procés de creació no va ser fàcil”. “No teníem ni idea de patronatge. Vam haver de buscar referents i vam haver de fer moltes proves”, recorda. La dificultat més gran que van trobar va ser la de trobar la manera de donar forma als vestits sense fer servir pràcticament materials que no fossin cabells. Tots els vestits tenen entre un 1 i un 5% de fil per subjectar els cabells en els punts més crítics, menys un que està fet completament de cabells. “Aquests cabells utilitzats en totes les peces no són naturals, sinó de fibra, però d’una tan autèntica que a un bon perruquer li costaria distingir-los d’uns cabells naturals”, detalla Carol.

Entre les sis creacions destaca el vestit Cigne Blanc, que imita les formes d’un vestit de ballarina clàssica, el Trensis, que combina trenes i cordons de diferents formes per aconseguir un moviment típic de les danses ètniques, i el Cabaret, que està inspirat en l’estil dels espectacles del gènere dels anys 20.

Dresshair Carol Bruguera

El vestit Cigne Blanc (esquerra) i el Cabaret (dreta). Fotos: Carol Bruguera

L’art de pentinar

L’originalitat de la proposta és sorprenent en tots els sentits, ja que no és habitual veure perruqueries tirant endavant projectes com aquest. Carol Bruguera és, en aquest sentit, una rara avis. De fet, des de l’empresa entenen la perruqueria com una art. “Som un equip amb moltes inquietuds que van més enllà de tallar els cabells, i tenir l’oportunitat de fer projectes com aquest dins de la mateixa empresa com un simple divertimento és un valor afegit”, considera el CEO. Carol afegeix que tots els participants en la iniciativa són treballadors voluntaris “amb ganes de fer coses noves”.

Precisament, aquesta manera que tenen d’entendre la perruqueria els ha portat a optar a diversos premis internacionals. Per la col·lecció Dress-hair han estat nominats en els prestigiosos premis Hairbrained Awards de Nova York, on finalment no s’han endut cap guardó, però també estan nominats en altres premis internacionals de perruqueria que es faran pròximament als Estats Units i al Canadà, i en uns altres d’europeus que se celebraran a l’illa de Tenerife.

Més enllà de Dress-hair, Carol Bruguera ha tirat endavant desenes de projectes artístics en els últims anys, la gran majoria col·leccions de fotografies amb els cabells com a protagonistes. Algunes a destacar són la col·lecció Orgànica, que es va llançar el 2024 i que mostra cabells naturals que fugen de les tendències per posar al centre el seu respecte i la seva cura, i Ecléctika, que juga amb els rapats i les cabelleres. A més, l’empresa també ha creat shows que fusionen la perruqueria amb la dansa, una sèrie de videoart amb cabelleres i petits clips de vídeo de pocs segons en els quals les cabelleres dels clients expliquen històries personals.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram